Asset Publisher
Rezerwaty przyrody
Rezerwaty to wydzielone obszary o szczególnych wartościach przyrodniczych, zachowane w stanie naturalnym lub mało zmienionym. Ogranicza się tam gospodarkę leśną.
Rezerwaty to wydzielone obszary o szczególnych wartościach przyrodniczych, zachowane w stanie naturalnym lub mało zmienionym. Ogranicza się tam gospodarkę leśną.
Rezerwat „Nad Tanwią"
Rok utworzenia: 1958
Powierzchnia: 47,49 ha
Leśnictwo: Zagóra, Borowiec
Rezerwat utworzony w celu ochrony w stanie naturalnym malowniczego krajobrazu dolin rzek Tanwi i Jelenia z licznymi kaskadami „szumami", gatunkami chronionych roślin i zwierząt.
Rezerwat „Czartowe Pole"
Rok utworzenia: 1958
Powierzchnia: 80,07 ha
Leśnictwo: Karczmisko
Rezerwat utworzony w celu ochrony w stanie naturalnym malowniczego przełomu przez strefę krawędziową Roztocza doliny Sopotu, z licznymi kaskadami oraz z ruinami papierni z połowy XVIII wieku.
Rezerwat „Nowiny"
Rok utworzenia: 1990
Powierzchnia: 3,83 ha
Leśnictwo: Kalina
Rezerwat torfowiskowy utworzony w celu zachowania bogatej roślinności wodnej i torfowiskowej śródleśnych bagienek oraz ochrony występujących tam chronionych roślin torfowiskowych.
Asset Publisher
Nauka pójdzie w las
Nauka pójdzie w las
W dniach 13 i 14 maja 2025 r. odbędzie się bezpłatne szkolenie pod hasłem „Nauka idzie w las” adresowane do nauczycieli szkół podstawowych i średnich oraz osób prowadzących edukację przyrodniczą.
Głównym organizatorem wydarzenia jest Wydział Agrobioinżynierii lubelskiego Uniwersytetu Przyrodniczego przy współudziale Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Lublinie, Zarządem Okręgu Ligi Ochrony Przyrody w Lublinie oraz lubelskim oddziałem Polskiego Towarzystwa Leśnego.
W celu rejestracji oraz znalezienia szczegółów odnośnie szkolenia zapraszamy na stronę internetową:
Nauka idzie w las – bezpłatne szkolenie
W pierwszym dniu szkolenia, po serii wykładów realizowanych w budynku Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (zarówno stacjonarnie, jak i w formule on-line), uczestnicy zostaną przewiezieni do szkółki leśnej w Osmolicach na zajęcia terenowe, natomiast drugi dzień upłynie pod znakiem całodziennych warsztatów terenowych, które zostaną przeprowadzone w kompleksach leśnych Nadleśnictwa Janów Lubelski.
Celem projektu jest kształcenie kadry pedagogicznej w zakresie przyrodniczym ze szczególnym uwzględnieniem środowiska leśnego i jego bioróżnorodności (w tym roślin leśnych i związków występujących między nimi, obecności ptaków śpiewających i ich rozpoznawania po głosach z wykorzystaniem prostych aplikacji), zasobów przyrodniczych, roli leśnika w otaczającej przyrodzie oraz równoważenia w gospodarce leśnej funkcji gospodarczych i pozagospodarczych jakie pełnią nasze lasy. Dodatkowo nauczyciele i edukatorzy otrzymają gotowe scenariusze – inspiracje do samodzielnego prowadzenia edukacji przyrodniczo-leśnej.
Marszałek Województwa Lubelskiego,
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Lublinie
oraz Lubelski Kurator Oświaty.
Szkolenie realizowane w ramach projektu dofinansowanego ze środków NFOŚiGW i WFOŚiGW w Lublinie
z Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej. Wsparcia finansowego udzielił również JM Rektor UP w Lublinie oraz Centrum Informacyjnego Lasów Państwowych.