Widok zawartości stron
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Józefów zainteresowane jest zakupem lasów i gruntów przeznaczonych do zalesienia.
Ogłoszenie
o możliwości zakupu lasów oraz gruntów przeznaczonych do zalesienia
Skarb Państwa reprezentowany przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Józefów informuje, że jest zainteresowane zakupem lasów oraz gruntów przeznaczonych do zalesienia które stanowią własność osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej położonych w zasięgu administracyjnym Nadleśnictwa Józefów.
Las lub grunt przeznaczony do zalesienia może zostać nabyty w szczególności gdy:
- przylega bezpośrednio do gruntów nadleśnictwa (położony jest wśród enklaw Lasów Państwowych)
- pozostaje we współwłasności z Nadleśnictwem Józefów
- reguluję przebieg granicy polno-leśnej
Ponadto:
- w Ewidencji Gruntów i Budynków prowadzonej przez właściwego Starostę dla położenia zbywanej nieruchomości użytek gruntowy to las lub rola klasy V, VI, VIz.
- w przypadku gruntów rolnych niezbędne jest by nieruchomość w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego była przeznaczona do zalesienia lub była objęta decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu umożliwiającą zalesienie.
- granice nieruchomości są znane, widoczne w terenie lub zostały ustalone geodezyjnie oraz nie występują spory graniczne
- nieruchomość nie może być zabudowana
- sprzedawana nieruchomość musi mieć uregulowany stan prawny tj. założona księgę wieczystą zgodną z informacjami zawartymi w EGiB oraz nie może być obciążona na rzecz osób trzecich
- po uzyskaniu pisemnej zgody Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, wyrażonej na pisemny wniosek nadleśniczego.
- Las, grunt przeznaczony do zalesienia może być nabyty za cenę nie wyższą od wartości określonej przez rzeczoznawcę majątkowego.
Położenie gruntów nadleśnictwa można sprawdzić na stronie Banku Danych o Lasach pod adresem: https://www.bdl.lasy.gov.pl/portal/mapy
Szczegółowych informacji udziela p. Sławomir Brodziak nr tel. 668 034 508
od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 -15:00
Najnowsze aktualności
To nie sztuczna inteligencja (AI), to „Obrazy Lasu” - nowa kampania Lasów Państwowych
To nie sztuczna inteligencja (AI), to „Obrazy Lasu” - nowa kampania Lasów Państwowych
Technologie AI generują coraz lepsze obrazy, ale nie są w stanie i długo nie będą w stanie dorównać naturze, z którą można obcować w polskich lasach. A lasy są otwarte dla wszystkich, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i z każdego miejsca w Polsce można dojechać do nich w niespełna godzinę - przekonują Lasy Państwowe w swojej nowej kampanii pn.: „Obrazy Lasu”.
Kampania ma pokazać jak fotografia łączy ludzi z przyrodą. W Polsce są tysiące niezwykłych miejsc, w których można uchwycić piękno lasu - a do każdego z nich można dotrzeć w zaledwie godzinę. Kampania „Obrazy Lasu” przypomina, że polskie lasy są otwarte, dostępne i bliskie każdemu. To przestrzeń odpoczynku i inspiracji, która codziennie zachwyca miliony osób.
-W czasach, gdy obrazy można wygenerować w kilka sekund, łatwo zapomnieć, że prawdziwe piękno powstaje w naturze. Technologie AI są już wszechobecne, ale nadal się ciągle czegoś uczą, i na pewno daleko im do doskonałości i piękna polskich lasów. W naszej kampanii chcemy pokazać, że zamiast generować obrazy siedząc przy komputerze, warto wybrać się do lasu i samodzielnie zrobić zdjęcie niezwykłej i unikalnej polskiej przyrody - mówi Anna Choszcz- Sendrowska, rzeczniczka prasowa Lasów Państwowych.
W ramach kampanii powstał niezwykły spot, który głosem znanego z roli „Gruchy” w filmie „Chłopaki nie płaczą” aktora Mirosława Zbrojewicza, opowiada o przewadze natury nad promptami sztucznej inteligencji:
Autorami spotu są Szymon Demirkol i Martinez Swytsun, którzy do jego stworzenia wykorzystali niezwykłe zdjęcia polskiej przyrody zrobione przez leśników z Lasów Państwowych.
-W Polsce mamy wiele rzeczy z których możemy być dumni. Jedną z nich jest nasza przyroda. Poprzez abstrakcyjne porównanie z nieraz zabawnymi czy niedoskonałymi tworami AI, chcieliśmy pokazać, jak niezwykła i doskonała jest natura, zwłaszcza ta, która jest przedstawiana w obiektywach leśników - mówi Szymon Demirkol, współtwórca spotu.
Każdy z nas doświadcza lasu inaczej. Te różne perspektywy składają się na bogaty obraz, który Lasy Państwowe chcą pokazać w swojej najnowszej kampanii. Z tej okazji leśnicy zorganizowali konkurs fotograficzny, w którym można pokazać własne spojrzenie na polskie lasy. Tym samym leśnicy chcą zachęcić do aktywnego spędzania czasu w lesie i odkrywania jego uroków i tajemnic.
Zasady konkursu są bardzo proste: wystarczy wybrać się do lasu z aparatem lub telefonem, zrobić zdjęcie i wysłać je przez formularz, na specjalnie dedykowanej stronie https://obrazy-lasu.pl/
Na zwycięzców konkursu czekają atrakcyjne nagrody: vouchery na sprzęt fotograficzny, a także nagroda główna - udział w plenerze fotograficznym w Winnicy de Sas, w sercu malowniczej Doliny Baryczy z Jakubem Wenckiem.
Jakub Wencek jest leśnikiem z Doliny Baryczy i artystą fotografikiem. Jego zdjęcia zdobyły nagrody w konkursach takich jak: National Geographic, Tokyo Foto Awards czy London International Creative Competition.
-Las to moja codzienność i przestrzeń, w której czuję się najbardziej u siebie. Od zawsze fascynowało mnie to, jak natura potrafi przemawiać ciszą, światłem czy mgłą, dlatego fotografuję i filmuję przyrodę, starając się uchwycić jej emocje, a nie tylko widoki. Fotografia i film są dla mnie sposobem na opowiadanie o lesie - o jego kruchości, pięknie i znaczeniu w naszym życiu. Prowadzę warsztaty fotograficzne oraz spacery fotograficzne i przyrodnicze, by pokazywać innym, jak uważnie patrzeć na naturę i jak odnajdywać w niej spokój - mówi Jakub Wencek.
Wszystkich, którzy chcieliby wziąć udział w tych niezwykłych warsztatach, zobaczyć wyjątkowe plenery, takie jak stawy o świcie, stare buki i dęby czy też złote światło poranków, Lasy Państwowe zapraszają do udziału w konkursie. A sami leśnicy nieustannie zapraszają wszystkich po prostu do lasu, aby zobaczyć obrazy i poczuć emocje, jakich AI nigdy nie będzie w stanie wygenerować.
